• home
  • Kantoor
  • Wat voor soort promotiemateriaal is populair onder retailers?

Wat voor soort promotiemateriaal is populair onder retailers?

een gezellig kantoor

De meeste retailers zetten promotiemateriaal in om verkopen te stimuleren en om een stukje goodwill te genereren bij klanten. Het promotiemateriaal mag meestal niet duurder zijn dan €1 per stuk. Vaak krijg je dit promotiemateriaal bij de aankoop van een product. Als leverancier van bedrukt promotiemateriaal weten wij als geen ander wat het populairste promotiemateriaal is onder retailers. Wij zetten de populairste producten op een rijtje.

1. Opvouwbare tasjes als vervanger van de plastic tasjes

Sinds het verbod op de plastic tasjes is het bedrukken van opvouwbare tasjes razend populair geworden. De opvouwbare tasjes worden meestal van gerecycled rPET gemaakt, waardoor ze ook nog eens milieuvriendelijk zijn. Op deze manier lever je op dubbele wijze een bijdrage aan het milieu en laat je ook nog eens aan je klanten zien dat je van maatschappelijk verantwoord ondernemen houdt. Winkeliers geven deze bedrukte opvouwbare tasjes vaak weg bij verkopen.

2. Kerstballen als relatiegeschenk voor de decemberdagen

In de aanloopmaanden naar Kerst zijn kerstballen erg populair. Deze kerstballen zijn verkrijgbaar in diverse maten, in iedere gewenste kleur en kunnen geheel naar wens bedrukt worden met een bedrijfslogo. Retailers hangen deze bedrukte kerstballen op in de kerstboom op de werkvloer. Veel van deze retailers bestellen een hoop extra kerstballen, zodat deze meegegeven kunnen worden aan klanten. Zij laten deze bedrukte kerstballen dan verpakken in een leuk doosje, zodat ze extra leuk zijn om weg te geven.

3. Flesjes water met bedrukt etiket

Misschien is het je wel eens opgevallen: steeds meer winkeliers geven bezoekers een flesje water met bedrukt etiketje. Op deze manier spelen zij in op de winkelbeleving van de klanten en proberen zij klanten langer in de winkel te houden, zodat de kans groter is dat zij iets kopen. Het heeft ook met psychologie te maken: sommige klanten voelen zich verplicht om iets aan te schaffen, al is het maar iets kleins. De winkelier zal natuurlijk zeggen dat dat niet zo is.

Wil je ook bedrukte promotiematerialen inzetten?

Wil je als winkelier of ondernemer ook graag bedrukte promotiematerialen inzetten voor je marketingactie of om naamsbekendheid te genereren? Neem dan een kijkje op de website van JM Promotions. JM Promotions is leverancier van bedrukte promotiematerialen en weet als geen ander welk promotiemateriaal geschikt is voor jouw marketingactie!

Dit artikel is geschreven door Redactie

Gerelateerde berichten